חיפוש

חיפוש עפ"י נושאים:

חיפוש חופשי:

שאלה:

האם מבחינה הלכתית ניתן לתבוע תביעת נזיקין בגין הוצאת דיבה בעיתון?

תשובה:

מבחינה הלכתית, עיתון אשר פירסם והוציא דיבה של אדם ברבים, והתברר שהדברים לא נכונים,  חובת  העיתון להתנצל ברבים והנפגע אף רשאי לתבוע בגין הנזק שנגרם לו.  דין זה חל גם אם הפרסום והפגיעה הייתה בתום לב  ומתוך מחשבה שהדברים נכונים. עיתון צריך לדעת  שדווקא בגלל ההשפעה הגדולה של דברים המתפרסמים בעיתון חל עליהם דין " אדם מועד לעולם" ולכן על עיתונאי  לגלות משנה זהירות טרם יפרסמו את הידיעה.

פוסק: הרב אפרים משה הלוי קורנגוט

ספר: אור יחזקאל

מקור: עמוד 365

הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה

חפשו עוד ב: לשון הרע ורכילות

חזרה לדף הקודם
הרשמה להלכה יומית
שם:
דוא"ל:
שליחה