חיפוש
שאלה:
האם יום היארצייט הוא ביום הפטירה או ביום הקבורה ?
תשובה:
יום היארצייט הוא בתאריך יום הפטירה ואפילו בשנה הראשונה שבשנה מעוברת.
נוהגים שביום כלות י"ב חודש עולים לבית הקברות ועושים אזכרה בעבור הנפטר.
(ראה פרטים נוספים לגבי קביעת יום היארצייט בספר "פני ברוך" פרק לט)
פוסק: הרב חיים. ב. גולדברג
ספר: פני ברוך
מקור: פרק לט סעיף לה.פרק לג סעיף יז, וראה משנה ברורה סימן תקסח' ס"ק ד, וראה בגשר החיים פרק לב' ס"ק ח
תשובה נוספת:
ביום הפטירה נוהגים (גם בשנה הראשונה) תענית, אזכרה, בית קברות וסיום אמירת קדיש. אולם מנהגי אבלות שנה ראשונה יש לנהוג עד יום הקבורה. והנוהגים לעשות הכל בשנה הראשונה ביום הקבורה יש להם על מי לסמוך.
פוסקים: הרב יצחק יוסף, הרב עובדיה יוסף
ספר: ילקוט יוסף קצוש"ע - תשס"ו
מקור: חלק שני סימן מ' סעיפים ג- ד
תשובה נוספת:
פוסק: הגרי"ש אלישיב
ספר: וישמע משה, הרב משה פריד, תשע"א ופסקי הגרי"ש אלישיב
מקור: חלק א עמוד שכז ובהערה שם
תשובה נוספת:
ספר: שולחן ערוך
מקור: הרמ"א יורה דעה סימן תב' סעיף יב (למעט כאשר הבן נכח ביום הקבורה ולא ביום הפטירה)
תשובה נוספת:
פוסק: הרבנים משה ארנרייך ויוסף כרמל ואברכים
ספר: שו"ת במראה הבזק
מקור: חלק ו' סימן עה (ראה שם גם בהערות)
תשובה נוספת:
פוסק: הרב יהושע מנחם מנדל אהרנברג
ספר: שו"ת דבר יהושע
מקור: חלק ג סימן עט
הלכה למעשה יש להתייעץ עם מורה הוראה
חפשו עוד ב: אבלות

